XCEL Duikwinkel - Compleet assortiment Duikschool
Inloggen
Winkelmandje

Xcel Ed D'Ascoli richtte Xcel op in 1982, vanuit de slaapkamer van zijn Sunset Beach-huis. D'Ascoli ondervond geen gebrek aan inspiratie van de uitvoeringen van wereldklasse die op zijn deur te zien waren; en de mogelijkheid om high-performance producten te creëren en te verbinden met de atleten die ze eisten, was onweerstaanbaar. Xcel's gepassioneerde focus op productontwikkeling zou het bepalende kenmerk van het merk worden.

Het ontwikkelen van wetsuits in Hawaï kwam natuurlijk voor D'Ascoli, toen hij opgroeide aan de koude Atlantische kusten van New Jersey. Terwijl de gematigde wateren van Hawaii zelden meer dan 2 mm neopreen vereisen, zijn Sunset Beach en andere North Shore-breaks ongelofelijk uitdagend en vragen ze producten van wereldklasse voor maximale prestaties.

Gebaseerd op zijn enthousiasme en ervaring bij het helpen vestigen van Victory Wetsuits (Japan) als een internationaal merk, legde D'Ascoli snel de basis voor een kernpakpak dat de industrie revolutionair zou veranderen en de spits zou trekken van materiaal- en ontwerpontwikkeling.

Na het penetreren van de surfmarkt, bereikte Xcel zijn snelle groei in het uitbreiden van zijn aanbod en vond een breder publiek over de oceaan. Vandaag de dag vormen surfen, duiken, UV-bescherming, paddle en wake samen de kern van de aantrekkingskracht van Xcel. In 1990 verhuisde D'Ascoli Xcel van Sunset Beach naar zijn huidige hoofdkantoor in Haleiwa. Kort daarna opende het merk een pakhuis in Californië om Xcel-winkels op het vasteland beter te bedienen. Deze locatie aan de westkust vergemakkelijkte de intrede van Xcel in de markt voor recreatief duiken. Met behulp van succesvolle functies en uitgebreide productkennis van zijn succesvolle surf- en militaire wetsuits, verhoogde Xcel snel de lat voor duikpakontwerp voor duikers.

Xcel's reputatie voor uitzonderlijke productkwaliteit is een duidelijk resultaat van een niet-aflatende toewijding aan onderzoek, ontwikkeling en ontwerpinnovatie. Met tropische tot koudwaterproducten voor mannen, vrouwen en jongeren, benadrukt het merk de prestaties: maximale rek en duurzaamheid, een constructie met gesloten naden en een pasvorm die elke keer weer op maat wordt gemaakt.

Xcel is door de branchegenoten drie keer verkozen tot Surf Industry Manufacturer's Association (SIMA) "Wetsuit of the Year" (2007, 2008, 2010).

Weergave:
Sorteren:

Geen artikelen gevonden

Helaas zijn er geen artikelen gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht.
Pas uw zoekcriteria aan.
Weergave: