onderhoud trimvesten
Duikschool 2022 - cms pagina - onderhoud trimvesten

Onderhoud trimvesten

Inflator trimvest

Een trimvest heeft periodiek een onderhoudsbeurt nodig. De inflator van dit vest wordt gedemonteerd, schoongemaakt, voorzien van nieuwe onderdelen en gemonteerd. Hiermee voorkom je mankementen zoals een inflator die blijft lopen of lekkage. De fabrikant van het trimvest schrijft voor welke onderdelen standaard vervangen moeten worden. Deze worden geleverd in servicekits. Verder kijken we naar de algemene staat van het vest, zoals luchtdichtheid, banden, clips, loodsystemen en ontluchters. De doorlooptijd van een trimvest servicebeurt is meestal 1 a 2 weken. Sneller is soms mogelijk, neem hiervoor contact op. Als er speciale onderdelen besteld moeten worden kan het langer duren.

Airtrim & i3 trimvest

Er zijn trimvesten met een bijzonder inflatorsysteem, zoals de Mares Airtrim en de Aqualung i3 vesten. Deze systemen zijn comfortabeler maar gevoeliger voor en duurder in onderhoud. De werkzaamheden die uitgevoerd worden zijn hetzelfde als bij de inflator trimvesten.

inflator trimvest € 20,-
servicekit € 7,50 tot € 39,-